50 הקוקטיילים הנמכרים ביותר בעולם

מערכת4 דקות קריאה
50 הקוקטיילים הנמכרים בעולם
שתף:

נדמה שבכל מה שקשור לקוקטיילים, תמיד יש טעמים חדשים ושילובים שמצליחים להפתיע גם את הבליינים ההרפתקנים ביותר. אלא שלמרות הכול, לרוב אלה הקוקטיילים הקלאסיים והמוכרים שמושכים את תשומת הלב. לראיה, בתחילת החודש פורסם דירוג הקוקטיילים הנמכרים ביותר בעולם במגזין Drinks International, ואם שואלים את הברמנים בברים המובילים בעולם, הקהל אוהב משקאות עם קצת תחכום, אבל רצוי שיהיו מוכרים היטב.

 

דירוג הקוקטיילים הנמכרים ביותר למעשה מתבסס על סקר שכולל את 127 הברים המובילים ב-38 המדינות המשתתפות, מכל העולם. הרשימה המלאה לפניכם, ואם יש קוקטיילים שעוד לא טעמתם, אתם מוזמנים להשלים פערים ולחזור עם דיווחים מהשטח.

 

50: ווייט ראשן

הקוקטייל הפופולרי הזה כולל בדרך כלל וודקה, שמנת וליקר קפה, והוא נעשה מבוקש עוד יותר אחרי ש”כיכב” בסרט “ביג לבובסקי אי שם בשנות ה-90. פעם הוא היה מגיע למקום גבוה יותר ברשימה הזו, אבל גם המקום ה-50 מכובד בהחלט.

 

50 הקוקטיילים הנמכרים בעולם
ווייט ראשן

 

49: בליני

יש מי שאולי לא ממש קורא למשקה הזה קוקטייל, פשוט משום שיש בו רק שני רכיבים מרכזיים. ובכל זאת, קוקטייל בליני עם מחית אפרסקים ויין נתזים הוא אחד מ-50 הקוקטיילים הנמכרים ביותר השנה.

 

48: קוקטייל שמפניה

סוכר, אנגוסטורה ביטרס, שמפניה, ברנדי ודובדבן מסוכר. אלה הרכיבים שיוצרים קוקטייל שמפניה מתקתק ומבוקש במיוחד.

 

 

47: אייריש קופי

שילוב הטעמים הופך את האייריש קרים לקוקטייל אהוב למדי, והוא מורכב מוויסקי אירי, סירופ דמררה וגם קפה ושמנת עם מעט קצף.

 

אייריש קופי

 

46: במבו

זוהי הופעה ראשונה של המשקה הזה ברשימת הקוקטיילים הנמכרים בעולם, אבל זה לא אומר שלא מדובר באחד הקוקטיילים היותר עשירים שתטעמו.

 

45: ג’ין ג’ין מיול

הקוקטייל הזה מזכיר את מוסקו מיול, אבל יש בו – ניחשתם נכון – ג’ין. הוא לא שחקן חדש כל כך (הומצא בשנת 2000) והוא מכיל סירופ ג’ינג’ר, מיץ ליים, ג’ין ונענע.

 

44: לונג איילנד אייס טי

הקוקטייל הזה טיפס בדירוג, לאחר שב-2017 מצאנו אותו במקום ה-49. מסתבר שאנחנו ממשיכים לאהוב את הקלאסיקה הזו, שכוללת שילוב בין וודקה לטקילה, קצת רום, סאוור, ג’ין וקולה.

 

לונג איילנד אייס טי

 

43: וספר

עוד קוקטייל שמטפס במעלה הדירוג, והפעם יש לנו שילוב בין וודקה לג’ין מרטיני. השם “וספר” לא הגיע במקרה, דרך אגב, והמשקה הזה נקרא למעשה על שמה של דמות מסדרת ג’יימס בונד. בספר “קזינו רויאל” קיים הקוקטייל הזה שמשלב בין ג’ין, וודקה ולילט בלנק.

 

42: קפיריניה

זהו הקוקטייל הברזילאי שמטפס שני מקומות במעלה הדירוג, והוא מורכב מקשאסה, ליים, סוכר לבן וקרח כתוש.

 

41: טום קולינס

אחרי כמה קוקטיילים שדווקא טיפסו השנה, הנה אחד שנמצא במגמת ירידה, ואפילו משמעותית. טום קולינס נופל ב-2019 לא פחות מ-16 מקומות דירוג, מה שאומר שהחיבור הזה בין מיץ לימון, ג’ין, סוכר וסודה, כבר לא ממש אהוד על חובבי האלכוהול.

 

טום קולינס

 

40: פיינקילר

יש אזורים בעולם שבהם הקוקטייל הזה פופולרי במיוחד, ואולי זה בזכות מיצי האננס והתפוזים עם קרם קוקוס ורום.

 

39: קוקטייל Bee’s Knees

השם של הקוקטייל כנראה מרמז על אחד הרכיבים המרכזיים בו: דבש. עכשיו תוסיפו ג’ין ומיץ לימון, וקיבלתם קוקטייל שנכנס לרשימת 40 הקוקטיילים הנמכרים בעולם.

 

 

38: קוקטייל Ramos Gin Fizz

זהו קוקטייל מעט מורכב, עם תשעה רכיבים וביניהם ג’ין, מיץ לימון, סירופ סוכר, תמצית וניל וחלבון. למרות המורכבות והדרישה לנער אותו במשך 12 דקות לפני ההגשה, הוא במקום טוב בדירוג הזה.

 

37: ברמבל

גם הקוקטייל הזה במגמת ירידה, אחרי שבשנה שעברה הגיע 4 מקומות גבוה יותר. מקורו בשנות ה-80 והוא משלב בין ג’ין, מיץ לימון, סירופ סוכר וקרח מרוסק עם פירות טריים ופלח לימון.

 

36: וודקה מרטיני

המשקה המועדף על ג’יימס בונד צונח 15 מקומות בדירוג, ומאוד מעניין לדעת מה יש ל-007 להגיד על זה.

 

וודקה מרטיני

 

35: האנקי פאנקי

וודקה מרטיני צונח אבל האנקי פאנקי מטפס, והוא כבר מדורג 11 מקומות מעל לדירוג הקודם שלו. הוא גם לא מאוד מורכב להכנה, דרך אגב.

 

 

34: ג’נגל בירד (או: ציפור הג’ונגל)

עוד עלייה יפה נרשמת במקרה הזה, והקוקטייל הנפלא עולה 10 מקומות בהשוואה לדירוג שלו ב-2017. הוא קליל ועשיר בטעמים, ומשלב בין קמפרי, רום ג’מייקני, מי סוכר, מיץ ליים ומיץ אננס. התוצאה אקזוטית, כפי שהשם מבטיח.

 

 

33: ווייט ליידי

הקוקטייל המשלב בין ג’ין, טריפל סק, חלבון ומיץ לימון, נמצא בסביבה מאז שנות ה-20 של המאה הקודמת, והוא עדיין ברשימת הקוקטיילים הנמכרים ביותר.

 

32: פלומה

טקילה וסודה אשכוליות משתלבים יחד כדי ליצור קוקטייל נהדר שמגיע למקום טוב ברשימה הזו.

 

31: קוסמופוליטן

גם שנים אחרי ש”סקס והעיר הגדולה” ירדה מהמסכים, ואיתה נעלמה דמותה של קארי ברדשואו חובבת הקוקטייל הקלאסי הזה, עדיין מדובר במשקה פופולרי מאוד. הוא מכיל וודקה, טריפל סק, סאוור ומיץ חמוציות, אם תהיתם.

 

קוסמפוליטן

 

30: סייד-קאר

קוניאק, טריפל סק ומיץ לימון מאחדים כוחות בקוקטייל הזה, שאולי עדיין מבוקש מאוד, אבל באופן כללי במגמת ירידה. בשנה שעברה מצאנו אותו במקום ה-24.

 

29: פרנץ’ 75

הקוקטייל הקלאסי חוגג את הכניסה לטופ 30 ועלייה של מקום אחד בהשוואה לשנה שעברה, וכדי ליהנות ממנו תערבבו ג’ין, מי סוכר, מיץ לימון, קרמו דה לואר ודובדבן אמרנה. התוצאה העשירה מוגשת בדרך כלל בכוס שמפניה.

 

28: קוקטייל Vieux Carré

מדובר כאן בירידה של 11 מקומות דירוג ביחס לשנה שעברה, וזהו דווקא קוקטייל קלאסי שנמצא בסביבה כבר כ-8 עשורים.

 

Vieux Carré

 

27: קוקטייל Aviation

עוד משקה קלאסי (ולא מאוד מורכב) נמצא ברשימה הזו, כשהוא משלב בין ג’ין, ליקרים ומיץ לימון.

 

26: פינה קולדה

בדרך כלל תמצאו את הקוקטייל עם רום, קרם קוקוס, חלב קוקס ומיץ אננס, ובגרסאות המודרניות יש גם ברמנים שמוסיפים מעט שמפניה.

 

פינה קולדה

 

25: אמרטו סאוור

חלק מהברים שהשתתפו בסקר ציינו שזהו אחד מ-10 הקוקטיילים הנמכרים ביותר, ו-2 ברים ציינו שהוא נמצא במקום הראשון. כך או כך, האיחוד הנפלא בין מיץ לימון, אמרטו, מי סוכר וכמובן וויסקי, הוא שיוצר את הטעם הנהדר.

 

24: פיסקו סאוור

פיסקו, מיץ ליים, מי הסוכר וחלבון – אלה ארבעת הרכיבים של פיסקו סאוור, שבשנה שעברה כבר דורג בתוך 20 הגדולים.

 

23: אמריקנו

הקוקטייל האיטלקי האהוב מזנק בדירוג הזה, והוא כבר נמצא 15 מקומות מעל לדירוג הקודם שלו. הוא מורכב מקמפרי, ורמוט ומי סודה, ולרוב מוסיפים לו פלח תפוז לקישוט, וכך נוצר המשקה שנכנס למקום מרשים מאוד בין 50 הקוקטיילים הנמכרים.

 

אמריקנו

 

22: גימלט

פעם הוא נחשב לקוקטייל האהוב על יורדי הים, אבל היום הוא כבר נוצץ ופופולרי הרבה יותר, והוא גם בדירוג טוב יותר (עלייה 8 של מקומות). בפשטות הוא מוכן משילוב בין ג’ין, מי סוכר ומיץ ליים.

 

21: מאי טאי

הנה קוקטייל שמזכיר לנו את הקיץ גם בזכות הטעם וגם בזכות ההגשה. עם סירופ שקדים ומיץ לימון, ובעיקר עם רום וליקר, וגם אננס ונענע לקישוט, זה לא מפתיע.

 

20: קוקטייל Boulevardier

הוא איתנו מאז שנות ה-20 של המאה ה-20 והוא עדיין בין 20 הקוקטיילים הנמכרים בעולם. כדי להכין אותו מעבירים לכוס הערבוב ברבן, ורמוט אדום וקמפרי.

 

 

View this post on Instagram

 

Hot summers call for ice cold Rye Boulevardiers. Boulevardier Recipe: 1.5 oz rye 1 oz sweet vermouth 1 oz Campari

A post shared by Bulleit Frontier Whiskey (@bulleitwhiskey) on

 

19: קלובר קלאב

הקוקטייל הוותיק מטפס 23 מקומות דירוג והוא מורכב מג’ין, מיץ לימון, סירופ פטל וחלבון. נדמה היה ששכחנו ממנו במשך כמה שנים אבל הוא כאן – ובגדול.

 

18: ג’ין פיז

כמה פשוט, ככה טעים. קוקטייל ג’ין פיז מכיל ג’ין, מיץ לימון וסוכר, והוא מבוקש במיוחד.

 

17: דארק אנד סטורמי

השם שלו מרמז על משקה קצת אפל, אבל הוא ללא ספק מבוקש מאוד – והוא גם מדורג 3 מקומות מעל לדירוג הקודם שלו. שני רכיבים פשוטים בלבד תמצאו בו, רום כהה ובירה ג’ינג’ר, אבל זה לגמרי מספיק.

 

דארק אנד סטורמי

 

16: קוקטייל Corpse Reviver

הקוקטייל הזה עבר כמה שינויים והתאמות לאורך השנים, והקוניאק שהיה שם במקור הוחלף בג’ין למשל, אבל זה עדיין אחד הקוקטיילים הנמכרים ביותר בשנה האחרונה.

 

15: רום אולד פאשן

המשקה הקלאסי חוזר לרשימה בענק, ו-14% ממשתתפי הסקר ציינו שהוא במקום טוב בין עשרת המבוקשים ביותר. לא מפתיע, שכן מדובר בקוקטייל איכותי ועשיר מאוד.

 

 

14: פניצילין

בין הקוקטיילים הנמכרים נמצא גם המשקה הזה, שכולל ויסקי סקוטי, מיץ לימון סחוט, סירופ דבש, ג’ינג’ר טרי וגם מעט ויסקי מעושן.

 

13: בלאדי מארי

הוא נחשב לתרופה יעילה לסובלים מהאנג-אובר, והוא כולל בין השאר גם וודקה, מיץ עגבניות ואפילו טבסקו.

 

12: מוחיטו

כשמדברים על קלאסיקות, מוחיטו חייב להיות שם, והוא נמצא ברשימת הקוקטיילים הנמכרים בצדק. רום לבן, סודר, מיץ לימון, מי סודה ונענע – זה כל מה שצריך כדי לייצר קוקטייל משובח.

 

מוחיטו

 

11: קוקטייל Sazerac

המשקה הקלאסי מניו אורלינס היה בין 10 הנמכרים ביותר ב-27 אחוזים מהברים שהשתתפו בסקר, ולא היה חסר הרבה כדי שייכנס ל-10 הקוקטיילים הנמכרים בעולם.

 

10: מוסקו מיול

ההגשה מדליקה והשילוב בין ודקה לבירה ג’ינגר ומיץ לימון עושה את רוב העבודה ומסבירה איך הפך המשקה הזה לאחד הנמכרים והמבוקשים ביותר בעולם.

 

מוסקו מיול

 

9: אפרול שפריץ

לפחות שליש מהברים בעולם מדווחים שזהו אחד המשקאות הנמכרים ביותר, והוא פופולרי היום יותר מאשר היה בשנות ה-50, כשגילינו אותו לראשונה. אם תרצו להכין בבית תצטרכו יין לבן יבש מבעבע (או פשוט קאווה) וגם אפרול (2 מנות), סודה, קרח ופרוסות תפוז.

 

8: מרגריטה

זהו אולי קוקטייל הטקילה הקלאסי והמוכר מכולם, וסביר להניח שטעמתם אותו לפחות פעם בחייכם, באחת הוויראציות הרבות. בעיקרון הוא מורכב מטקילה, ליקר תפוזים ומיץ לימון, וסביב הכוס נהוג להוסיף מלח, אבל יש גם גרסאות מתוקות יותר עם מחיות שונות, כמו תותים.

 

מרגריטה

 

7: אספרסו מרטיני

קוקטייל על בסיס קפה נשמע מושלם, והוא באמת כזה, בטח כשמוסיפים לאספרסו קצת וודקה, ליקר קפה וסירופ סוכר.

 

6: דריי מרטיני

המשקה האהוב אמנם מאבד גובה (2 מקומות פחות) אבל זו עדיין קלאסיקה פשוטה שכוללת ורמוט יבש וג’ין.

 

5: מנהטן

ב-40% מהברים שהשתתפו בסקר, הקוקטייל הזה זכה למקום של כבוד. ויסקי ריי או בורבון, יחד עם ורמוט רוסו ואנגוסטורה, זה מה שצריך כי ליצור קוקטייל משובח.

 

 

4: דקירי

אם המרגריטה היא קוקטייל הטקילה הקלאסי מכולם, הנה קוקטייל הרום הנפוץ ביותר. הוא לא מורכב להכנה אבל בכל מקום בעולם תמצאו גרסה מעט אחרת, מקומית יותר.

 

3: וויסקי סאוור

וויסקי סאוור הגיע למקום השלישי זו השנה השנייה ברציפות, והוא מתמודד חזק בדירוג הקוקטיילים הנמכרים בעולם. אם תרצו לנסות בבית הנה המתכון: ויסקי, מיץ לימון, סוכר וגם חלבון ביצה, למי שאוהב.

 

 

 

2: נגרוני

קמפרי, ורמוט אדום וג’ין יוצרים כאן קוקטייל איטלקי שמגיע למקום השני זו השנה החמישית ברציפות. ב-19 אחוזים מהברים הוא הגיע למקום הראשון.

 

המקום הראשון ברשימת הקוקטיילים הנמכרים: אולד פאשן

קבלו את האלוף המכהן, שזוכה להחזיק בתואר בפעם החמישית ברציפות. זוהי קלאסיקה אמריקאית אמיתית עם בורבון, לימון טרי, סוכר, אנגסטורה ומים.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme